SEO általában

makgab képe

Üdv!

Korábban olvasgattam a Google SEO alap guide-ját.
A title, description, keywords... metatag-okon kívül mivel lehet még jól "beseozni" az adott oldalt. 1-2 dolog le van írva ebben a guide-ban...

Vagy ez a SEO nagyon titkos dolog? :) A seos szakik elég drágán dolgoznak és ahogy láttam ismerősőknél, ők csak tanácsot adnak, konkrétan nem mind értenek pl. a CMS-ekhez v. mindegyikhez. Bár elvileg nem is kell. Csak a google SEO motorját kell ismerni.

Szóval van erre valami jó dokumentáció, hogy tényleg mik a trükkök?

Drupal verzió: 
Fórum: 
nevergone képe

A legfontosabb SEO trükk a jól megírt, helyes, releváns tartalom. Másra nincs szükséged.

3
0
makgab képe

Igen, valami ilyesmi jött le nekem is az említett doksit olvasva anno.
De azért kíváncsi lennék, ki hogy csinálja.
Pl. a tag-eket kellene egy adott tartalomhoz rendelni? Illetve ezt a metatag elvileg megteszi (be lehet állítani). Vagy az más egy kicsit?

0
0
Balu Ertl képe

Csak megerősíteni tudom Nevergone kollégát: G szereti azt hangoztatni, hogy a látogatók érdekeit képviseli, ami nagyjából igaz is. Az egészséges tartalmat szívesebben olvassa egy élő ember, ezért G is jobban szereti. Az alapvető fogalmazási szabályok (bevezető, tárgyalás, összegzés), a magyar helyesírás szabályainak betartása, kellemes hosszúságú terjedelem fogyaszthatóan tördelve, választékos szókincsű fogalmazás, szinonímák használata a szóismétlések elkerülése végett, rendszeresen friss tartalom, odaillő képi illisztráció legális forrásból, releváns belső és külső hivatkozások, hosszú távon elérhető tartalom akár évekre visszamenőleg is, többnyelvű tartalom, user-generated content engedélyezése, mind-mind a felhasználói élményt növelik, mert kielégítik a látogatók igényeit. Ez óriási munka, van, aki tartalommarketingnek nevezi és fizetett webszövegírókra bízza.

Ha ez a hosszú lista 100%-ra kipipálva, akkor lehet majd játszogatni a láblécben 4pt-os fehér betűvel elrejtett kulcsszavakkal. Személy szerint túlmisztifikáltnak érzem a SEO-guruk "tudományát".

De hogy a véleménypárbaj kirobbanásának elejét vegyük és a kérdést Drupal-specifikus vizekre tereljük, a Drupal.org SEO kategóriájában közel 80 modul közül válogathatsz.

2
0
makgab képe

Köszi a segítő hozzászólást.
Én a metatag-ot szoktam használni, egész jó (ill hasznosnak tartom a google analytics-et). Bár biztos van még több modul is.

De sokan azt szeretnék, hogy pl. adott 2-3 szóra a Google-ben szeretnének az első találatok között szerepelni. Én úgy tapasztaltam, hogy ez nem így működik egészen, bár pontosan nem tudom mi a Google motor stratégiája. Változik is a rangsoroló algoritmus - gondolom igazodnak a piachoz, igényekhez(?).
Szóval ezt a találati rangsort szeretnék sokan befolyásolni.

0
0
makgab képe

Ahogy hallom egy Drupi seozása ~60E. (Bár nem biztos, hogy mindenki ennyiért csinálja.)
Nem szeretnék flame-t indítani, de mit tud egy seos ezért? Nem értem?
Garantálja az előkelő találatot a google-ban?

0
0
nevergone képe

Többért szokták, szóval ennyiért lehet, hogy nem sokat.

0
0
makgab képe

de van olyan seos díj, ami tényleg garantálja ranking-et? :)

1
0
nevergone képe

Mit értesz ranking alatt? Ha azt mondja a SEO-s, hogy „első leszel a Google-ban”, akkor érdemes másikat keresni. Ha azt mondja, hogy segíteni tud jobb eredmények elérésében, akkor még jó is lehet.
Mi párszor vettünk már igénybe ilyen szolgáltatást, a tanulság: ami tényleg segít, az drága. A fenti árnál sokkal drágább, igaz összetettebb munkát is végez. A legfontosabb pedig úgyis az, amit már a legelején mondtam: a releváns, jó minőségű tartalom.

1
0
makgab képe

A rankingra úgy gondoltam: minél jobb helyezés a Gugli-ban.
Ez érdekelne, hogy mi az a plusz, amivel tényleg jobb volt a találati arány. Szerintem a seos is csak próbálkozik, hogy a G találati listájában minél előbbre kerüljön az oldal. Mert ő sem ismeri a G keresőalgoritmusát.
Gondolom én. :)

0
0
nevergone képe

Elég sokkal jobb volt a találati arány és ez a dolog sokkal összetettebb annál, mint amit te most itt ötletelgetsz.
Viszont te tudod a legtöbbet tenni az ügyért a tartalmaiddal.

1
0
makgab képe

ok, köszönöm.
Azért kíváncsi lettem volna 1-2 dologra, hogy pl. mit tapasztaltál. Azaz konkrét példával. Persze nem azt mondom, hogy most itt írj le részletesen mindent, csak 1-2 apró "trükk"-re gondoltam. De lehet, hogy ezt nem lehet így konkrétan megfogalmazni? Ha jól értem.

0
0
nevergone képe

Ennél konkrétabban nem igazán lehet úgy, hogy közben ne fedjek fel olyan részleteket, amiket nem szeretnék. Amikor mi ilyeneket vettünk igénybe, akkor a szakik nem nyúltak az oldalhoz, csak kaptunk egy alapos és részletes dokumentációt, hogy mit kell csinálni és jó lesz. Megcsináltuk és jó lett. Az már másik kérdés, hogy bár ezek az anyagok tényleg részletesek, hosszúak és érthetőek voltak és sokat segítettek abban, hogy a munkák szempontjából kritikus és tartalomírással nehezen SEO-zható oldalak megfelelő helyezést érjenek el a keresőkben (nem csak a Google-ban), de én személy szerint nem fizettem volna ezekért annyit, amennyit.

Röviden és tömören: amire az esetek 80%-ban szükség van, az megfelelő tartalmakkal elérhető. A maradék 20%-ra érdemes szakembert fogadni, de nem lesz olcsó.

1
0
dyra képe

Van nekem egy hobbi oldalam. dyra.eu Mostanság nem nagyon foglalkozom vele kevés az időm. De mikor heti szinten kitoltam egy nagyobb lélegzetvételű írást akkor azért szépen ment (napi 1000 - 2000 látogató).

Valahol találkozni kell az emberek vágyainak és a te tartalmadnak. PL a Linuxos tartalmak alig hoznak látogatót, ellenben mikor berobbant az Android a legegyszerűbb blogbejegyzésre is kismillióan kattintottak.

De pl amin meglepődtem, hogy a szájbarágós bootos USB írásomra is a mai napig elképesztően sok látogató érkezik.

Ami egyértelműen működött nálam és érezhető látogatónövekedést tapasztaltam az bizony az igényesen megírt, szépen formázott, leírások voltak. Persze a napiszar szintű oldalak nem éppen így csinálnak naponta hatalmas forgalmat, ott fognak egy képet, adnak neki egy hangzatos nevet kiposztolják Facebookra meg még pár helyre és láss csodát özönlenek a látogatók.

Nincs erre szerintem tuti recept, próbálkoztam annak idején link építéssel. Eleinte talán volt értelme, de aztán a Google fejlesztett és teljesen értelmét vesztette. Azért a jó linkek még most is számítanak. Pl régen itt a drupal.hu be lehetett mutatni az elkészült oldaladat pár sorban. Többet ért mint 100 kispista féle katalógus. Szóval vannak oldalak továbbra is amik erős linket adnak. Csak oda nehéz bekerülni.

Vagy pl a szállásoldalak. Ott van kb 5 - 6 katalógus - foglaló pl booking.com , a SEO-val annyiban kell foglalkozni, hogy legyen egy igényes weblap ami igazodik a szállás hangulatához, aztán beregelsz ezen katalogusokban jól végzed a dolgod (ekkor ugyanis nem kapsz negatív visszajelzést) és ezek az oldalakon keresztül özönleni fognak a megrendelések. Igaz a jutalékot szépen leszedik de hát valami valamiért. Egy szálláshelyet szerintem teljesen felesleges SEO-ni. Fel ezekre a katalógusokra tényleg csak pár van ami szóba jöhet.

Összességében, azt tudom mondani mint az előttem szólok. Az igényesen megcsinált nem lopott tartalommal operáló weblap előbb - utóbb előre kerül a keresőkben, de általános leírást képtelenség adni, mert ugye más napiszar szintű oldalaknál a SEO és más pl egy komoly tartalommal bíró oldalnál amit nagyságrendileg kevesebben fognak olvasni akármit is csinál az ember. A tömegek egyszerűen nem keresik. Szóval nem akarok itt okoskodni. Lehet azért kell SEO-s szakihoz menned, hogy ő megmondja neked tulajdonképpen nincs is szükséged SEO-ra :)

1
0

honlapom http://dyra.eu/

makgab képe

ok, kösz.
Tehát nem fog semmi garanciát adni a seo-s, max. próbálkozik ő is.

0
0
dyra képe

Garanciát nem fog tudni adni, de mivel ismeri a webes piacot és tegyük fel felkészült szakember valószínűleg belefog találni. Van egy nagyon jó kis Google doksi az alábbi linken megtudod nézni.

http://static.googleusercontent.com/media/www.google.hu/hu/hu/intl/hu/we...

Ha az ebben lévő tanácsokat - ajánlásokat megfogadod akkor már sokkal előrébb leszel.

2
0

honlapom http://dyra.eu/

makgab képe

Köszi, ezt linkeltem be én is a téma indításakor. :)

0
0
pp képe

Minden szempontból gáz, ha nem tud adni garanciát a munkájára.

Persze azt, hogy mire vállal garanciát azt ő mondja meg. Talán jobbat is fog tudni ajánlani az ügyfélnek, mint hogy bizonyos keresőszóra az első között legyen. Mert hiába vagy ott az elsők között, ha mindenki visszapattan, vagy nem pattan vissza, csak éppen nem vásárol. Szóval nem mindegy, hogy milyen minőségű látogatókat hajtanak az oldalra, a mennyiség nem mindig az első.

Aki nem komplexen kezeli a kérdést, csak SEO-zik, azzal nem érdemes foglalkozni, de talán azok között több is van, aki nem is vállal garanciát. (mert mire is vállalna)

Szóval ha nem vállal valamire garanciát, akkor hagyni kell, mert akkor maga sem bízik abban amit csinál.

pp

1
0
makgab képe

Ismerős szeretne seo-ztatni, de szerintem nem tudja mi is az pontosan.
Annyit mondott neki a seos (állítólag), hogy hozza az eredményeket. Javasoltam, hogy definiáljuk mik is az eredmények konkrétan. Válasz: Jönnek a látogatók.
Szerencsére én ismerem a jelenlegi oldalstatisztikát és össze lehet majd vetni.

Ezt úgy éri el, hogy bannereket rak ki látogatott oldalakra, amik a kérdéses oldalra linkelnek... stb. Ez is egy lehetőség, bár ez nem igazán seo (szerintem).
Elvileg a Google Analytics-et is figyeli, analizálja... stb.

Szóval én nem igazán érzem ezt működő "seo"-nak. De meglátjuk...

0
0
pp képe

Ha az oldalamra érkező vásárlók 5% vásárol, akkor az egyik lehetséges megoldás a bevételem növelésére, ha növelem a látogatók számát.

A probléma az, hogyha olyan látogatókat hajtanak az oldalamra akik nem akarnak ide jönni. (pl. Ingyen kolbász szöveggel hirdet egy traktort áruló oldalt.) Ekkor ugyanis nem biztos, hogy lesz több vevőd, ennek az eredményeként. Adott esetben pusztán csak romlik a konverziód, az 5% lecsökken.

Szóval ha arra vállal garanciát emberünk, hogy a látogatók számát növeli, akkor romló konverzió mellett is teljesíti majd amit elvárt.

Véleményem szerint az ilyen "SEO" kidobott pénz.

pp
(Természetesen minden eset más és más. Pl.: ha nem vásárlásról van szó, hanem arról, hogy elolvassák-e amit írok, akkor az oldalon eltöltött átlagos idő növekedését kell figyelni, az lesz a konverzió)

2
0
Illyés Edith képe

Ez így nagyon leegyszerűsíti a problémát, kihagyja a számításból pl. az árat. Nyilván akkor ad az ember garanciát, ha ezt megfizetik, ha a plusz kockázatot, a webhely ápolgatásába beletett, esetenként fél-egyéves teljesítményt érvényesíteni tudja az árban. Van olyan eset, hogy félnapos munka pár tízezerért, legjobb szakmai tudásom szerint, de garancia nélkül. Ne minősítsük ezt "gáz"-nak, az ár/érték arányt is nézni kell.

0
0
pp képe

Szándékom szerint a "Persze azt, hogy mire vállal garanciát azt ő mondja meg." mondattal kezdődő részben benne van ez is, sőt. Ott azt javaslom, hogy figyeljenek a szakemberre, ha már ő a szakember, lehet, hogy tud olyan javaslattal élni, ami komplexebb, a célnak jobban megfelelő, mint az általunk kitalált.

Ha meg meg se próbál eljutni a gyökér okokhoz, akkor vagy nem szakember, vagy azt csinálja amit kérek, és nem azt amit szeretnék. Ez utóbbi esetben lehet bármilyen jó szakember, ha olyan valakinek az utasításait követi aki nem ért hozzá. (hisz ezért kértem szakembert) :)

Persze a fentiek javaslatok, egy ideális elképzelést vázolnak. Tisztában vagyok vele, hogy a valóság nem ilyen egyszerű, de a célom az volt, hogy ráirányítsam a figyelmet a fenti szempontokra.

pp

0
0
Illyés Edith képe

Az a probléma, hogy a SEO munka eredménye vagy eredménytelensége nem vezethető le önmagában a fejlesztő/SEO szakember munkájából. Pl. az ügyfél elkölt 60.000 Ft-ot online marketingre, a konkurens cégek meg 6.000.000 Ft-ot: jó szakemberekkel SEO, tartalomfejlesztés, egyéb online marketing műveletek. Ilyen esetben már az is szép teljesítmény lehet, ha 60.000 Ft elköltése után nem csúszunk lejjebb.

Maga az ügyfél is tönkreteheti a munkát pl. a webhely átalakításával, tartalmak nem megfelelő stukturálásával, stb. Hosszú távú tanácsadás, felügyelet kell, aminek vannak költségvonzatai. Vagy pedig nincs garancia, csak a hit a fejlesztő szakmai tisztességében.

0
0
nevergone képe

És akkor az időről nem is beszéltünk. Mert a SEO nem olyan, hogy ma beállítom és holnap már az első oldalon vagyok a találatok között és dőlnek a látogatok. Vagyis lehet ilyesmit, de azt szponzorált hirdetésnek hívják.
A SEO eredményessége sokszor csak hetek-hónapok múlva derül ki igazán.

2
0
makgab képe

A www előtag a domain-ben valóban nem szerencsés SEO szempontjából? Dupla tartalmat generál?
DNS-ben tehát:
domain.com -> A rekord
www.domain.com -> CNAME rekord

"301 redirect" javasolt valóban?

0
0
Balu Ertl képe

A www. aldomén egy mára már feleslegessé vált örökség, amit még a hőskorból hurcolunk magunkkal, amikor egy vállalatnak volt egyetlen netre kötött szervere, amin futott például a belső levelezés (mail.domain.tld), a dolgozóknak FTP (ftp.domain.tld), és meg kellett valahogy különböztetni a céges honlapot kiszolgáló webszervert, ami így www.domain.tld lett. Ez az évtizedek alatt úgy berögzült a felhasználók memóriájába, mint hogy USA-beli domének mindig .com-ra végződnek (ami szintén tévhit, hiszen a .com a ”company“ szóból ered, az USA nemzeti ccTLD-je az .us kellene, hogy legyen).

Az ingatlan.com kommunikációjában külön hangsúlyt fektettünk rá, hogy lehetőleg minél több helyen www. nélkül jelenjen meg, nem csak a brand miatt, de mivel a felhasználóinknak is így kényelmesebb.

1
0
Illyés Edith képe

Webmaster Tools-ban be tudod állítani, hogy melyikre szeretnéd a látogatókat terelni. Ha beállítod, akkor a Google sem büntet. (Szerintem egyébként se, ez egy mítosz, hogy a www "duplikált tartalom" büntetést jelent, ennél régen is jóval intelligensebb volt a Google.)

1
0
makgab képe

Csak én nem találom ezt a beállítást... tudom, nem Drupal kérdés, bocsi.
Hol kellene lennie a WMT-ban?

0
0
makgab képe

Ha ez az ún. "Előnyben részesített domain" opció (a Beállítások/fogaskerék/->Webhelybeállítások menüben), akkor azt irja a Google, hogy "301 redirect" kell szerver oldalon.
(Meg a tulajdonost is ellenőrizni akarja.)

1
0